niedziela, 20 listopada 2011

Ćwiczenia na ramiona i ręce

Ćwiczenia ramion, które można wykonywać w przerwach od pracy:

* Unieś ramiona, próbując dotknąć nimi uszu, jednocześnie wyciągając przed siebie ręce. Napinaj mięśnie rąk i ramion przez 5 sekund, następnie rozluźnij się.

* Unieś ramiona, próbując dotknąć nimi uszu, jednocześnie wyciągając ręce w bok. Napinaj mięśnie rąk i ramion przez 5 sekund, następnie rozluźnij się.

* Wyciągnij ręce nad głowę tak, jakbyś wspinała się po drabinie - przez ok. 10 sekund. Rozluźnij się.

* Złącz dłonie, oprzyj opuszki rozstawionych palców o siebie, unieś wysoko łokcie, dociskaj ruchem sprężynującym palce ręki prawej do palców ręki lewej.

* Stań twarzą do ściany, oprzyj dłonie o ścianę, ramiona wyprostowane, naciskaj "ciężarem" swojego ciała na dłonie, staraj się, aby nadgarstki były maksymalnie zgięte grzbietowo.

* Spleć palce, naciskaj palcami lewej dłoni na palce prawej, zegnij prawy nadgarstek dłoniowo, wyprost, naciskaj palcami prawej dłoni na palce lewej, zegnij lewy nadgarstek dłoniowo.

Jeśli masz w domu hantelki (z braku można je zastąpić butelkami napełnionymi wodą), to codziennie wieczorem zrób po kilka powtórzeń poniższych ćwiczeń ramion. Przyda się taki trening jeśli chcesz poprawić wygląd ramion przed wiosną. Ćwiczenia wykonuj dokładnie, nie śpiesz się. Pięć powtórzeń, przerwa, kolejnych pięć powtórzeń.

Ćwiczenia ramion z hantlami:

* Wyciskanie sztangielek
Stań w szerokim rozkroku, nogi lekko ugięte w kolanach (lub usiądź na krześle), wyprostowana, napnij mięśnie brzucha. Weź do rąk ciężarki, ugnij ręce w łokciach i przyklej łokcie do talii. Z wydechem unieś ręce (bokiem) w stronę sufitu do wyprostu rąk, następnie z wdechem wróć tą samą drogą do pozycji wyjściowej. Nie unoś barków, postaraj się utrzymać długą szyję.

* Unoszenie ramion w bok

Stań w szerokim rozkroku, nogi lekko ugięte w kolanach (lub usiądź na krześle), wyprostowana, napnij mięśnie brzucha. Weź do rąk ciężarki, ugnij ręce w łokciach, ręce z przodu przy udach, łokcie na zewnątrz. Z wydechem unieś ugięte ręce (bokiem) do wysokości barków, z wdechem wróć do pozycji wyjściowej. Nie unoś barków.

* Unoszenie ramion w przód
Stań w szerokim rozkroku, nogi lekko ugięte w kolanach (lub usiądź na krześle), sylwetka wyprostowana, napięte mięśnie brzucha. Weź do rąk ciężarki, ugnij lekko łokcie, ręce przy udach, łokcie na zewnątrz. Z wydechem unieś ręce przodem do wysokości barków, z wdechem wróć tą samą drogą do pozycji wyjściowej. Nie unoś rąk ponad głowę, maksymalnie na wysokość oczu, barki cały czas opuszczone.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)