wtorek, 1 listopada 2011

Dopracuj płaski brzuch- 8 wskazówek

Niektóre produkty spożywcze pomagają pozbyć się nadmiaru centymetrów w talii. Skorzystaj z poniższych wskazówek, by cieszyć się bardziej płaskim brzuchem. 
To wyszczupla brzuch:

* Melony: plaster zielonego melona miodowego lub pomarańczowego kantalupa to zaledwie 60 kcal. Tym słodkim co nieco możesz więc raczyć się bez poczucia winy, zwłaszcza że melony obfitują w potas: pierwiastek zapobiegający obrzękom, wywołanym przez nadmiar sodu w diecie.

* Orzechy włoskie: jedno z bogatszych roślinnych źródeł kwasów omega-3, które obniżają poziom kortyzolu, hormonu stresu przyczyniającego się do odkładania tłuszczu zwłaszcza w rejonie talii. Dodawaj orzechy do sałatek, płatków jogurtów, na zmianę z siemieniem lnianym.

* Pełnoziarnisty chleb: jak dowodzą badania Penn State University, jedzenie produktów pełnoziarnistych pozwala stracić o 24% tłuszczu brzusznego więcej, niż gdy je się pieczywo białe, przy tej samej, niskiej kaloryczności diety. Jedz więc razowiec, naturalne płatki oraz kasze, tak jak uczestniczki badania- 5 razy dziennie.

* Grejpfruty: owoce bogate w witaminę C, a ubogie w cukry, to dietetyczny ideał. W badaniu opisanym w Public Health Nutrition dowiedziono, że osoby zjadające najmniej witaminy C były o wiele szersze w talii niż te, których diety dostarczały jej najwięcej.

* Wino: nie zalecamy, byś zaczęła pić alkohol, ale jeśli lubisz, wybieraj wino. Wg Journal of Clinical Endocrinology&Metabolism osoby pijące średnio kieliszek wina dziennie były szczuplejsze w pasie niż abstynenci. Autorzy badania uważają, że małe ilości alkoholu mogą przyspieszyć spalanie kalorii.

To poszerza talię:

* Utwardzony tłuszcz: Zdaniem naukowców z Wake Foresty University kwasy tłuszczowe typu trans zawarte w utwardzonym tłuszczu mogą powodować umiejscowienie się zapasów tłuszczu na brzuchu! Ich źródłem są głównie gotowane dania(m.in. Fast food, mrożone i w proszku), słodkie i słone przekąski, kostki bulionowe. Najlepiej ich unikać.

* Gotowe dania: wygodna żywność jest wysokoprzetworzona, przez co traci wiele związków smakowych. Rekompensatą dla smaku jest wysoka zawartość soli, a więc i sodu, który jest też wyprowadzany razem z innymi dodatkami do żywności. Stąd porcja dania w proszku, puszcze czy kartonie może zapewniać nawet 30-50% dziennej dawki sodu. Nawet jego mały nadmiar powoduje zatrzymanie wody w organizmie, co widać na brzuchu. Najlepiej więc gotuj od podstaw i nie dosalaj.

* Słodziki z grupy alkoholi: słodzące o nazwach z końcówką '-ol' m.in. sorbitol i ksylitol, (czyli tzw. poliole) nie przez wszystkich są dobrze trawione, szczególnie w większych ilościach. Najczęściej wchodzą w skład bezcukrowych gum do żucia oraz cukierków, zwłaszcza w postaci dużych drażetek. Dlatego lepiej wybierać drobne pastylko do ssania, a gumy w drażetkach zastąpić tymi w paskach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)