poniedziałek, 21 listopada 2011

Sposoby na zakwasy

Zakwasy bywają bolesnym problemem uprawiających sport... W niektórych przypadkach zakwasy utrudniają chodzenie, wstawanie, poruszanie się. Mogą też przyczynić się do utraty motywacji - w końcu ćwiczenia miały poprawiać samopoczucie, a nie być przyczyną bólu! Jak uniknąć zakwasów i co zrobić, gdy już się pojawiły?

Każda z nas przynajmniej kilka razy w życiu miała zakwasy - po lekcji wuefu, górskiej wspinaczce albo wizycie na siłowni. Tak bywa, gdy funduje się mięśniom za duży wycisk. Na szczęście można temu zaradzić.
 
Zakwasy - jak im zapobiegać?

* Nie rzucaj się na głęboką wodę - jeśli chcesz zacząć treningi, stopniowo zwiększaj ilość ćwiczeń, w ten sposób nie nadwyrężysz mięśni i przyzwyczaisz je do wysiłku;

* Trening poprzedź rozgrzewką i wykonaj kilka łagodnych ćwiczeń rozciągających;

* Prawidłowo oddychaj - przed treningiem zrób kilka ćwiczeń oddechowych i staraj się pamiętać o oddychaniu także podczas wysiłku;

*  Podczas treningu rób krótkie przerwy;

* Intensywne ćwiczenia zakończ także łagodnym stretchingiem.

* ćwiczenia rozciągające

Kilka sposobów na zakwasy:

* Masuj bolące miejsca;

* Użyj maści rozgrzewającej lub innego specyfiku. Do leczenia zakwasów polecane są np. maść bursztynowa lub borowinowa, maść Ben-Gay, Amol;

* Pod prysznicem zmieniaj strumień wody z ciepłego na zimny;

* Wypij herbatę yerba mate lub sok z 2 cytryn;

* Popijaj dużo wody mineralnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)