środa, 28 grudnia 2011

'Jesteś tym, co jesz' - menu dla młodości i piękności

Nie zaśmiecaj ciała
"Postarza nas gromadzący się nadmiar cukru, soli, tłuszczów zwierzęcych i toksyn pochodzący przede wszystkim z produktów, którymi paradoksalnie zapychamy się z braku czasu, tym samym skracając sobie całkowity czas naszego życia. Słodycze, słodzone napoje gazowane, fast food, dania gotowe w proszku, produkty tłuste, przetworzone, smażone zaśmiecają organizm tworząc „wysypiska odpadów”, a zaburzony przepływ krwi, płynów ustrojowych i wraz z nimi substancji odżywczych to nic innego jak widoczne na zewnątrz poszarzenie skóry, utrata blasku, tzw. „ziemistość”. Skóra nie oddycha blokowana przez pozatykane kryształkami złogów pory. Utrudniona praca układu krążenia będąca wynikiem nadmiernego spożycia tłuszczów zwierzęcych uzewnętrznia się powszechnie znanym defektem - cellulitem. Nieodprowadzone z organizmu toksyny dają o sobie znać w naszym wyglądzie również poprzez matowe włosy, cienie pod oczami, spierzchnięte usta" - wyjaśnia A. Dymek.

**Co zatem spożywać by widać było po nas nie zmęczenie, czy podtrucie tylko pełnię życia, blask i witalność?

Świetlista cera, gładka skóra: płyny
Woda mineralna, zielona i czerwona herbata, koktajle mleczno-owocowe, świeże soki owocowo-warzywne: to z wody właśnie w prawie 70% zbudowany jest nasz organizm, to ona stanowi główne środowisko wszystkich zachodzących procesów.
Wystarczająca ilość płynów zapewnia sprawne oczyszczanie i pełne odżywienie co ponownie przekłada się na nasz wygląd, świetlistość cery, gładkość skóry.

Odmłodzenie dla kości, wzmocnienie zębów: rośliny strączkowe
Warzywa strączkowe to źródło dobroczynnych tłuszczów, błonnika, a przede wszystkim niezwykle wartościowego białka roślinnego nie obciążającego wątroby i nerek, a bogatego w niezbędne do budowy skóry aminokwasy.

Jędrna skóra, piękne włosy: ryby, orzechy, dobre tłuszcze
Ryby, oliwa, oleje, orzechy to podstawowe źródła NNKT - niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które redukują tworzenie się tłuszczu zapasowego w postaci „fałdek”, nadają skórze elastyczność, zapewniają właściwy poziom nawilżenia, a tym samym opóźniają powstawanie bruzd, zmarszczek, przebarwień i plam, będących pierwszą główną oznaką postępujących procesów starzenia.
Ryby zawierają też cenne dla zdrowia włosów cynk, magnez i krzem.

Bystre spojrzenie, sokoli wzrok: warzywa liściaste
Warzywa liściaste, zielone są źródłem luteiny, która odpowiada za nasz dobry wzrok. Zielone liście warzyw takich jak szpinak, sałata, brokuły, kapusta, szparagi sprawią, że twoje oczy będą lśniły, a wzrok się poprawi.

Uderzenie w starzenie, nawilżona skóra, zdrowy koloryt: warzywa i owoce
Warzywa i owoce to bomba witamin, składników mineralnych oraz opóźniających starzenie antyoksydantów. Dzięki zawartemu błonnikowi oczyszczają organizm z zalegających pozostałości, uzupełniają ilość płynów i dostarczają niezbędnych dla enzymów, hormonów, czy katalizatorów związków.

Cenne dla urody są przede wszystkim te najbardziej „barwne” - papryka, pomidor, rzeżucha, bakłażan, żurawina, winogrona, jagody, cytrusy, owoce suszone - gwarantują właściwy przebieg procesów detoksykacyjnych, zdrowe zabarwienie cery, czy właściwy stopień jej nawilżenia.

Na cellulit i dobre trawienie: kasza i woda
Minimum 2 litry wody dziennie i dieta bogata w kasze - jęczmienną, jaglaną, gryczaną - te dwa składniki sprawią, że poprawi się przemiana materii, trawienie będzie szło sprawnie, pozbędziesz się uczucia ciężkości w żołądku, a cellulit się zredukuje. Kasze to bogactwo składników odżywczych - witamin (zwłaszcza tych z grupy B, wit. E, kwas foliowy), minerałów i błonnika. Dodatkowo witaminy z grupy B polepszają pamięć i poprawiają nastrój, dlatego są polecane osobom żyjącym w dużym napięciu i mającym skłonności do depresji.

Wymiatanie odpadów i toksyn: produkty zbożowe
Produkty zbożowe, takie jak razowe pieczywo, gruboziarniste kasze, ryż brązowy, ziarna, nasiona słonecznika, pestki dyni, sezam, otręby to skuteczne „wymiatacze odpadów” w naszym organizmie i cenne źródło witamin z grupy B - niezbędnych dla również dla prawidłowego wyglądu skóry.

Minimum mięsa: dla prawidłowej gospodarki hormonalnej
Unikaj mięsa, które pochodzi z niewiadomych źródeł i jest naszpikowane hormonami. Już kilka tygodni bezmięsnej diety sprawi, że twoja gospodarka hormonalna wróci do normy, a ty poczujesz się lżej i młodziej. Jeśli koniecznie musisz, jedz mięso z farm ekologicznych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)