środa, 7 grudnia 2011

Sposoby na bezsenność

Bezsenność to subiektywne zaburzenia związane z trudnościami w zasypianiu, kontynuowaniu snu, wczesnym budzeniem się, snem przerywanym lub snem nieregenerującym. A w czasie snu ulega zwolnieniu czynność serca, oddychania, obniża się wrażliwość na bodźce zewnętrzne. Czas snu dla człowieka wynosi średnio około 8 godzin. Jednak potrzeba snu zależy indywidualnie od organizmu i stylu życia poszczególnego człowieka.

Kiedy to już bezsenność?
Gdy zauważyłaś, że budzisz się nadmiernie w nocy, jesteś wtedy zmęczona i masz problem ponownie z ponownym zaśnięciem to sygnał, że masz problemy z bezsennością. Dodatkowo zasypiasz dopiero po tabletkach lub alkoholu, jesteś zmęczona w ciągu dnia, boli cię głowa i masz trudności z koncentracją. To sygnał, że dzieje się coś zastanawiającego.

Co jest przyczyną braku snu?
Bezsenność może być wynikiem nadużywanie alkoholu, kawy, mocnej herbaty czy narkotyków, a nawet niektórych leków. Nie obojętne też są przeciążenie obowiązkami, kłopoty osobiste, urazy psychiczne czy różnego rodzaju choroby. Ponadto wpływ mają nadmierne obciążeni emocjonalne.

Jak leczyć? Pomoże ci:

•regularna aktywność fizyczna, ale nie przed samym snem;
•spożywanie posiłków przynajmniej 3 godziny przed snem;
•wietrzenie pomieszczenia przed snem, odpowiednia temperatura, cisza, ciemność;
•brak drzemek w ciągu dnia;
•ziółka z rumianku czy melisy;
•aromaterapia
•wygodna, luźna bielizna;
•słuchanie spokojnej muzyki przed snem lub czytanie książki;
•nie zmuszanie się do snu, tylko płożenie się gdy sen morzy;
•pozbądź się z sypialni zegarków;
•ciepła kąpiel;
•regularne zasypianie i wstawanie – o tej samej porze;
•unikanie używek takich jak kawa, herbata czy alkohol.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)