piątek, 6 stycznia 2012

Co jeść, żeby mieć jędrne ciało? Dieta antycellulitowa

Nie ma jednej, uniwersalnej przyczyny cellulitu. Ten problem dotyczy kobiet w różnym wieku i o różnej wadze. Niestety, piekielnie trudno jest go zwalczyć, czasem nawet gwiazdy, które mogą sobie pozwolić na najdroższe kosmetyki i zabiegi, nie potrafią pozbyć się pomarańczowej skórki. Wiadomo jednak, że masaże, aktywność fizyczna (szczególnie pływanie, aerobik w wodzie), kosmetyki, unikanie zbyt ciepłych kąpieli sprawiają, że problem staje się mniej widoczny.
Do powstania cellulitu w dużej mierze przyczyniają się nasze błędy dietetyczne. Dlatego jednym z najlepszych sposobów na zwalczenie wroga jest dieta antycellulitowa. Wystarczy wyeliminować z jadłospisu tłuste, przetworzone pokarmy, które zresztą nie przysłużą się ani zdrowiu, ani urodzie, a wprowadzić do menu kilkanaście produktów, mających znaczący wpływ na ujędrnienie ciała.

Dieta antycellulitowa, czyli produkty, których lepiej unikać:
- słodycze, fast foody;
- produkty przyczyniające się do zakwaszenia organizmu (mięso, kawa, czarna herbata, słodycze, przetwory mleczne);
- alkohol;
- produkty z dużą zawartością soli;
- potrawy smażone, szczególnie na dwu lub kilkakrotnie używanym tłuszczu.

Co jeść, co pić ?



Dieta antycellulitowa zakłada jedzenie dużych ilości warzyw, owoców, nasion, orzechów i ryb. Jeśli pragniesz pozbyć się cellulitu, nie zapominaj o piciu wody z cytryną i niesłodzonych soków owocowych i warzywnych, na przykład marchwiowo - jabłkowych. Dobrym pomysłem jest samodzielne przyrządzanie soków i koktajli – tylko wówczas są naprawdę świeże, pełne witamin, za to pozbawione konserwantów. Sposobem na poprawienie metabolizmu i oczyszczenie organizmu z toksyn jest wypijanie na czczo szklanki przegotowanej wody z cytryną.

Po które produkty sięgać szczególnie często:
- owoce cytrusowe, śliwki, wiśnie, ananasy, melony, jabłka, jagody, żurawiny, suszone morele, truskawki, kiwi;
- warzywa, jak por, cebula, seler, pomidor, marchew, szpinak;
- orzechy, pestki dyni, sezam;
- kiełki;
- ryby bogate w kwasy omega 3, np. łosoś, tuńczyk, śledź;
- przyprawy, jak kurkuma (ma właściwości oczyszczające), imbir i kolendra (przyspieszają metabolizm).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)