poniedziałek, 16 stycznia 2012

Detoksykacja za pomocą płynów


Jak oczyścić organizm
Najbardziej popularną formą oczyszczenia organizmu jest głodówka, która może być jednak dla nas niebezpieczna. Głodówki przeprowadzane są przez miliony kobiet, które są zdeterminowane wejść do ulubionej sukienki po świętach, szybko zgubić kilka centymetrów w pasie czy po prostu lepiej się poczuć w swojej skórze. Głodówka jest oczyszczeniem doraźnym, takim którego z domowych warunkach nie można stosować ani za często, ani za długo. Udowodniono co prawda, że ten rodzaj oczyszczenia może zbawiennie wpływać na zdrowie, jednak bez specjalistycznej kontroli, zwyczajnie nie wolno się nią podpierać w odchudzaniu. Dodatkowo warto pamiętać, że głodówki nie może stosować każdy, dlatego, jeśli mamy jakiekolwiek problemy zdrowotne, wypada skonsultować się z lekarzem. Poza jednodniowym postem, mamy jeszcze głodówki lecznicze, które pomagają poprawić wydolność żołądka, jelit oraz wątroby, trzeba się jednak do takich, trwających często kilka dni kuracji, przygotować.

Inną formą odtruwania organizmu są diety oczyszczające, które mogą być oparte np. o soki, owoce, białka czy koktajle. Generalnie najlepsze oczyszczające diety skonstruowane są w ten sposób, by uzupełnić z jednej strony składniki odżywcze, które wzmacniają organizm, z drugiej eliminują te składniki, które sprawiają, że nasze narządy wewnętrzne są obciążone trawieniem, zaś jedną z najzdrowszych form oczyszczania organizmu są detoksykacje oparte o płyny.

Soki podstawą diety
Jednym ze sposobów na oczyszczenie organizmu jest oparcie diety o takie płyny, których trawienie nie sprawia organizmowi problemu, a które posiadają pełen zestaw witamin i składników mineralnych. Sporą popularnością cieszą się diety oparte wyłącznie na sokach. Najlepiej stosować je nieprzerwanie przez dwa tygodnie ze zmienną intensywnością oraz oczywiście odpowiednim przygotowaniem.

Jeśli oczyszczenie mamy zamiar rozpocząć w poniedziałek, dobrze jest już w piątek zacząć wprowadzać do diety te soki, które będziemy stosować przez kolejne 14 dni. Lżejsze śniadanie, bardzo lekki obiad bez zawiesistych sosów czy tłustych mięs, wcześniejsza kolacja i przede wszystkim owoce i warzywa, spożywane między posiłkami. Tak powinien wyglądać cały nasz weekend poprzedzający dietę sokową. W trakcie jej trwania wypijamy dziennie przede wszystkim od litra do dwóch litrów wody niegazowanej, najlepiej wysokomineralizowanej, do tego obowiązkowo zamiast głównych posiłków pijemy od 300 do 600 ml soków przecierowych, niedosładzanych. Najlepsze będą soki z marchwi, jabłek, brzoskwiń, bananów oraz owoców cytrusowych. Między posiłkami możemy popijać soki z niewielką zawartością cukru, a urozmaicać sobie jadłospis o soki z warzyw, dobre są buraki, kiszona kapusta czy pomidor.

Detoksykacja oparta o zupy
Innym ciekawym pomysłem na oczyszczenie organizmu za pomocą płynów jest dieta oparta na zupach. Ten typ diety jest doskonały dla wszystkich tych, którzy wiedzą, że nie wytrzymają rygoru diety sokowej czy ziołowej. Najlepsze zupy to te przecierowe, które sycą, ale nie obciążają organizmu toksynami. Doskonale byłoby, gdyby zupy przygotowywane były w domu, ale nie zawsze przecież będziemy mogły sobie na to pozwolić. Starajmy się jednak, by choć jedna z jedzonych dziennie zup, była przygotowana od podstaw w domu. Zupy przecierowe w epoce mikserów i blenderów przygotowuje się niezwykle szybko, ugotowanie warzyw do zmiksowania nie wymaga specjalnych umiejętności ani czasu. Warto więc przygotować kilka porcji warzyw i później przygotować z nich kilka zestawów na zupę. Płyn można trzymać w lodówce nawet około tygodnia i tylko go odgrzewać w miarę apetytu.

Jakie zupy są najlepsze? Na duży głód najlepiej przygotowywać zupy z sycących składników np. gulasz z bobu, zielonego groszku i mrożonego szpinaku, zupę fasolową ze świeżymi warzywami czy wszelkiego rodzaju zupy niezabielane lub zabielane wyłącznie chudą śmietaną. Oczywiście sporą podpowiedzią w układaniu jadłospisu jest pora roku, w końcu wiosną mamy dostęp do wielu świeżych nowalijek, zaś zimą opierać się będziemy na mrożonkach. Co ważne zupy, jakie stanowić będą podstawę diety nie muszą być wyłącznie jarzynowe. Doskonałym źródłem witamin, zdrowych tłuszczów oraz wartościowych mikroelementów jest np. zupa rybna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)