sobota, 9 czerwca 2012

Co jeść przy problemach z cerą?

Pielęgnacja zewnętrzna jest na pewno bardzo istotnym elementem dbania o skórę, ale to tylko część sukcesu. Nie ma zdrowej i pięknej skóry, jeśli nie ma odpowiedniego odżywiania. To, co jemy ma bowiem wpływ nie tylko na obwód naszego pasa, bioder i wygląd pośladków, ale także na to, jak wygląda nasza skóra w najbardziej newralgicznym miejscu, czyli na twarzy.
Dbajmy o osłonę

Skóra jest naszą ochroną przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, trzeba o nią dbać zgodnie z porami roku, ale bynajmniej nie chodzi wyłącznie o pielęgnację wewnętrzną. Po wyglądzie skóry dermatolog potrafi ocenić kondycję organizmu. I tak jeśli skóra jest matowa i ziemista, może to oznaczać, że brakuje w naszej diecie warzyw, owoców oraz jedzenia, które mogłoby dostarczyć nam niezbędnych składników mineralnych i odżywczych.

Produkty podstawowe
Oczywiście każdy rodzaj cery wymaga tak samo jak innej pielęgnacji tak nieco innego pożywienia. Są jednak takie elementy diety, które dobrze sprawdzą się zarówno u posiadaczek cer mieszanych, jak i cery suchej oraz typowo tłustej.

Jakie to produkty?

mleko – element, który musi pojawić się w diecie. Wapń, witaminy i białko są przecież niezbędne dla zdrowej skóry,
brokuły – są nie tylko dietetyczne, ale dostarczają organizmowi niezbędnego do oczyszczenia błonnika oraz wapnia, dlatego polecane są osobom, które z jakiś powodów ograniczają ilość produktów mlecznych w swojej diecie,
oliwki i oleje z oliwek – mieszkańcy krajów basenu Morza Śródziemnego cieszą się długo nieskazitelną cerą nie tylko ze względu na świetne warunki klimatyczne, ale także dietę, bogatą w oliwki czy to w postaci świeżej czy w postaci oliwy. Wybierajmy oliwy z pierwszego tłoczenia, absolutnie nie rafinowane i najlepiej pochodzące z jednego z krajów Południa Europy (oliwkowym rajem jest Hiszpania),
tłuszcze zwierzęce i ryby – mikroelementy i żelazo – to najważniejsze co dostarczamy organizmowi za pomocą mięs i ryb. Wiele osób twierdzi, że wegetariańska dieta nie pozwala na tak skumulowaną porcję składników mineralnych jak sztuka mięsa, dzięki niemu zapewniamy sobie lepsze ukrwienie, a co za tym idzie większą sprężystość i elastyczność skóry. Najlepiej choć trzy razy w tygodniu jedzmy drób i ryby.
zboża – lekkie i „czyste”, dzięki nim skóra będzie mogła oddychać i się oczyszczać. Można je przyjmować nie tylko w postaci chleba i płatków, ale również w jogurtach, sałatkach czy panierkach.
szpinak, pomidory, marchew – wiele witamin, magnez, potas i żelazo – dzięki tym trzem elementom diety zyskujemy sprężystość i ładny koloryt skóry, zapewniamy sobie szybsze gojenie się ran czy zadrapań oraz poprawiamy elastyczność wewnętrznej warstwy naskórka. Wybierajmy przede wszystkim produkty jak najmniej przetworzone, dzięki nim mamy pewność, że do organizmu nie dostają się „śmieci” będące efektem zaawansowanych procesów przetwórczych.

Jakimi zasadami należy się kierować, jeśli jesteśmy narażone na „trądzikowe ataki”?

nie zbyt pikantnie – ostre przyprawy niestety nie działają dobrze na skórę, nawet jesteśmy do nich przyzwyczajone przy zmianach trądzikowych lepiej zastępować paprykę czy pieprz różnego rodzaju ziołami,
mniej węglowodanów więcej białka – taka wymiana podziała nie tylko nieźle na skórę twarzy (białko w dużych ilościach będzie ją stopniowo oczyszczać), ale poprawi mikrokrążenie,
odstawić sól – niestety poza pikantnymi przyprawami do walki z trądzikiem niezbędne będzie też odstawienie soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, a co za tym idzie, zatrzymuje też zanieczyszczenia,
zamiast kotleta rybka – mięso wieprzowe niestety nie jest najlepszym kompanem kobiet dążących do doskonalej cery (zatrzymane są w nim niestety niektóre zanieczyszczenia). Inaczej sytuacja ma się z drobiem i rybami – można ich jeść naprawdę dużo. Najlepiej zaś zestawiać je z produktami o dużej liczbie witamin: sałatki, koktajle czy migdałowe paniery.
 Pamiętajmy też, że dobrym pomysłem na doraźną pomoc dla skóry jest dieta oczyszczająca, taka która pomoże pozbyć się toksyn z organizmu, a tym samym oczyści pory i pozwoli skórze „złapać” trochę nowej energii witalnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)