czwartek, 20 marca 2014

Co zrobić aby kwiaty dłużej stały w wazonie?

Cześć ;) Wiosna lada moment, kwiatki zaczną kwitnąć, a nawet powiedziałabym, że niektóre już zakwitły. Postanowiłam przygotować rady dotyczące przedłużenia żywotności kwiatków, które tak ozdabiają nam nasze domy ;) Może trochę się spóźniłam z tym postem, bo warto by było znać takie fakty przed dniem kobiet, kiedy każda z nas dostaje mnóstwo kwiatków, no ale cóż, kwiatki można dostać na inne okazję jak i po postu kupić samemu do mieszkania. W końcu która z Pań nie lubi kwiatów ? ;) więc dlaczego nie mają u nas gościć przez cały rok.. ;)


1. Pierwsza zasada, to należy wymieniać codziennie wodę, oraz podcinać kwiaty (miękkie łodygi tniemy prosto, twarde - ukośnie).

2. Możemy także wrzucić do wody tabletkę aspirynę, jak radziły nasze babcie - ożywia to przewiędłe kwiaty. A także można włożyć kawałek węgla drzewnego albo miedzianą monetę.

3. Można skorzystać z gotowych odżywek do kwiatów np Chrysal czy Flower Fresh i w tedy wodę możemy wymienić dopiero po tygodniu :)

4. Nasze kwiatki nie lubią dymy papierosowego, ani substancji które wytwarzają dojrzałe owoce, a więc nie stawiamy ich obok owoców i unikamy palenia w pomieszczeniu w którym stoją nasze ozdoby; )

5. Sztuczką kwiaciarzy jest zrobienie w dolnej części łodygi – tej znajdującej się pod wodą - niewielkiej dziurki. Potem wkładamy w nią zapałkę główką do środka. Związki zawarte w główce mają zahamować procesy gnilne poprzez zniszczenie odpowiedzialnych za nie drobnoustrojów.

6.Cięte kwiaty najlepiej czują się w chłodnych i wilgotnych miejscach, co zmniejsza ich parowanie. Nie powinno się trzymać kwiatów w mocno nasłonecznionych miejscach. W pomieszczeniach suchych zaś warto regularnie rozpylać wodę.

7. Najlepiej do wazonu wlewać wodę przegotowaną- zimną, nie każde kwiaty tolerują chlor.

8. Raz dziennie możemy wrzucić parę kostek lodu do naszych kwiatów, woda powinna być zawsze zimna.

9. Łodygi róż przed wstawieniem do wazonu powinny być na minutę zanurzone we wrzątku lub occie.

10. Narcyzów nie możemy trzymać w tym samym wazonie co tulipanów. Nie czują się za dobrze w swoim towarzystwie i szybko więdną.

11. Szczyptę cukru do wody możemy wrzucić tulipanom, narcyzom, irysom, lwim paszczom i petuniom. Natomiast róże uwielbiają sól, a więc im możemy wsypać szczyptę soli.



Mam nadzieję, że te rady wam się przydadzą i chociaż trochę przedłużą żywotność waszym kwiatom ;) Do następnego ! 

32 komentarze:

  1. Świetne rady i na pewno z nich skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Post genialny, na pewno skorzystam z wielu rad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie na podwórku już od tygodnia goszczą przebiśniegi i krokusy :)

    www.wkraateczke.blogspot.com - ZAPRASZAM DO SIEBIE

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zawsze się dziwiłam, że moje kwiaty tak szybko więdną i oskarżałam mojego lubego, że nie daje mi ich z serca ;) hehe

    OdpowiedzUsuń
  5. O super porady, na pewno je wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo praktyczne :) wileu rzeczy nie wiedziałam :)
    Zapraszam do mnie http://lexilux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio kiedy wstawiłam do wody tulipany okazało się po dwóch dniach, że nawet nie zauważyłam kiedy "wypiły" całą wodę z wazonu ;) nie dziwne, że mi zwiędły :p

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne rady :) niektore znalam ale wiele sie dowiedzialam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo przydatne rady, świetny post.

    lilac-fleur.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Niektóre rady sama stosuję. :P

    xxtinaaaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny i bardzo przydatny post:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tego typu posty są zawsze na czas i na miejscu!:) Nie dość,że pożyteczne to jeszcze ciekawe;)

    OdpowiedzUsuń
  13. dzięki za rady. zawsze miałam problem z kwiatami;p

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne rady :D niektóre znam a niektóre na pewno wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  15. Super post! Teraz już wiem jak sprawić , aby kwiaty mi tak nie więdły :)
    Super przydatne porady :)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie ;)
    Sylwetta

    OdpowiedzUsuń
  16. O, nie wiedziałam, że kwiaty źle znoszą towarzystwo owoców.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny blog. od niedawna prowadzę bloga byłoby miło jakbyś wpadła http://gabi5277.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajne porady, na pewno kiedyś skorzystam :))


    Mam chwilę wolnego i mogę pobawić się w obs za obs, czego nie robię na co dzień, więc jeśli masz ochotę daj znać u mnie na blogu. Jeśli nie, zrozumiem :)

    ZAPRASZAM DO MNIE:) click

    OdpowiedzUsuń
  19. Powiem dla mamy - na pewno skorzysta.
    Na marginesie dodam, że moja nowa publikacja dotyczy..No właśnie. Nie chcę zdradzać nic przedwcześnie. Chciałabym prosić Ciebie o wyrażenie SUBIEKTYWNEJ OPINII, jeśli masz czas i chęci.

    OdpowiedzUsuń
  20. ooo cenne rady ! o wielu z nich nie słyszałam:)
    przydatny post wielkie dzięki ;))
    Pozdrawiamy i zapraszamy ;***

    Patrycja i Daria

    OdpowiedzUsuń
  21. świetne rady !
    fashion-madam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. na pewno skorzystam z cennej rady pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow dzięki za rady...moje kwiaty niestety nie wytrzymują nawet tygodnia..teraz przynajmniej wiem co robić super, świetne porady

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne rady, o niektórych nie miałam pojęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo przydatny post, dostaję duzo kwiatów od chlopaka :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)