wtorek, 18 września 2018

Jak zrobić sok z malin/ jeżyn na zimę przy pomocy wyciskarki wolnoobrotowej ?


Witajcie Kochani ! Koniec lata to idealny moment na zachowanie w słoiczkach smaku tej pory roku :) W końcu nic tak nie poprawia nastroju w długie jesienne/ zimowe wieczory jak pyszna herbatka z domowej roboty sokiem z malin/jeżyn. Już nie wspomnę ile mają prozdrowotnych właściwości takie soki.. :) Ale to już możecie sobie doczytać u wujka google :) A pod spodem chcę się podzielić z Wam moim przepisem na ten dodatek do herbatki :) Koniecznie dajcie znać jak Wam wyszedł :) Powodzenia !



Składniki:

*2 kg malin/ jeżyn (albo mieszanki)
*0,6 kg cukru trzcinowego (jeśli lubicie mniej słodkie można dać mniej, a jeśli ktoś lubi bardziej słodkie - więcej ;)

Owoce umyć i pozostawić na sitku do obeschnięcia. Za pomocą wolnoobrotowej wyciskarki wyciskamy sok z malin/jeżyn. Powstały sok przelewamy do garnka. Gotując sok na wolnym ogniu dodajemy cukier trzcinowy i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia słodzidła. Do wyparzonych wcześniej słoików przelewamy nasz sok. Dokładnie zakręcamy zakrętki. W dużym garnku umieszczamy nasze słoiczki z sokiem, dolewamy wody, tak aby słoiki znajdywały się w wodzie do połowy i gotujemy przez 15-20 min. Na koniec wyjmujemy nasze przetwory i pozostawiamy je dekielkiem do dołu przez parę godzin.

Gotowe - teraz możemy się cieszyć zimą pysznym i zdrowym sokiem z malin/jeżyn ! :)

Rada: Aby słoiczki nam 'nie skakały' podczas gotowania w garnku możemy umieścić na spód czystą szmatkę.




Foto: Ja

7 komentarzy:

  1. U mnie w domu też się robi takie soczki i muszę przyznać, że uwielbiam je pić z gorącą wodą w zimie przy kaloryferze <3
    Świetnie przyozdobiłaś słoiki! :*

    http://najlepszy-blog-monki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również robiłam sporo przetworów w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak własne wyroby zdrowe naturalne

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, takie maliny ze słoika to świetny dodatek do zimowej herbaty. Ja w tym roku zapełniłam przetworami całą piwnicę - będzie sporo radości zimą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama robi dużo słoiczków, kiedyś jak będę sama to będę zaglądać na takie blogi i się uczyć od najlepszych :D
    Super wpis kochana :* <3

    Jestem tu nowa :( Blog <3
    Jeśli się spodoba proszę o follow <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocze :)
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo wam dziękuję za każdy komentarz ! :*

Staram się odwiedzać i komentować wasze blogi :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go, jeśli spodoba mi się Twój, również zaobserwuję . ;)